Tuesday, March 13, 2012

KUNJUNGAN KE KEDAI ANTIK DI KUANTAN










Kedai antik yang terletak di Jalan Wong Ah Jang Kuantan Pahang adalah kepunyaan seorang peniaga keturunan Cina yang di kenali sebagai En Simon.Berumur lingkungan 30 an.Beliau meneruskan legasi mendiang ayahnya (meninggal dunia tahun lepas (2011) yang menjalankan perniagaan antik selama lebih 30 tahun di Bandar Kuantan.
Apa yang menarik di kedainya ialah percampuran elemen kebudayaan Melayu,Cina dll pada koleksi yang dipamerkan seperti alat kebudayaan Melayu, tembikar/barang kaca/simbol2 kebudayaan cina dan kebudayaan etnik-etnik lain.
Beliau seorang yang peramah dan sentiasa menyambut kedatangan tetamu yang mempunyai minat yang sama dengan beliau.
Kepada kominiti antik yang berkunjung ke Bandar Kuantan, jangan lupa singgah ke kedai beliau yang beralamat di:
Goldenlights Antiques & Curios
E-2120 Jalan Dato Wong Ah Jang 25100
Kuantan Pahang Darul Makmur

21 comments:

zulkbo said...

salam..
erkk?? betul-betul antik
barangan dalam kedai tu..
saya pun suka tengok benda2
begini..nostalgia :)

MrsNor said...

memamnggg kelassssssss

Unknown said...

boleh jual barang antik kat sini x

Unknown said...

Saya ada set meja makan lama, masih elok dan keadaan sangat baik.. Nk dijual sbb nk clearkn rumah nenek.. Tq

Unknown said...

Boleh sye dapatkn no telefon??

Unknown said...

Bole sy dptkn no fon..

Unknown said...

Bos saya mau jual dacing lama boleh

Unknown said...

01112572729

Unknown said...

Kasi saya nmber fon

Unknown said...

Saya nak jual cawan lama..ada corak dan tebaga...tlng reply

Unknown said...

Boleh letakkan no fon tuan/puan thanks.

Unknown said...

Saya cari kedai ini x jumpa.
Sata ada vrg tembaga lama nk jual.
Blh bg no fon.Tksh

Unknown said...

Saya nk jual set pinggan yg berumur 1rts tahun lebih kepunyaan moyang sy..

AJC said...

Brg tembaga apa ye nk jual...blh call sy 0199602686 pn era kuantan

Unknown said...

No.fon owner kedai antik ker ni

Unknown said...

0129526933

Unknown said...

0129526933

Unknown said...

0129526933

Unknown said...

0129526933

Unknown said...

Yes saya sangat berminat fasal Barangay antik niesiapa yang nk menjualnya boleh
Bagi tau

Anonymous said...

0192107842